Rynek Infrastruktury
Nowak wyjaśnia, że nie da się wykreślić inwestycji, których „jeszcze nie ma”, lecz potwierdza, że priorytetem jego resortu będzie domknięcie sieci. Oznacza to, że w pierwszej kolejności powstaną brakujące odcinki dróg ekspresowych i autostrad.
Na internetowym profilu ministra pojawiły się głosy, że obwodnica Olsztyna stanowiłaby domknięcie połączenia dróg krajowych nr 51 i 16, a projekt obejścia tego miasta już został uzgodniony. Jedyne, czego brakuje to 10 mln zł na wykup ziemi, aby utrzymać ważność decyzji środowiskowej. Jeżeli pieniądze się nie znajdą, przygotowania do realizacji inwestycji pójdą na marne.
W ostatnich tygodniach media obiegła informacja o przygotowywanej w Ministerstwie Transportu liście obwodnic, które zostaną wykreślone z programu inwestycyjnego, a pieniądze, które miałyby zostać przeznaczone na ich budowę, trafią prawdopodobnie na autostrady. Wśród miast, które mogą pożegnać się z obwodnicami znajduje się właśnie Olsztyn, a ponadto podwarszawska Góra Kalwaria i Kołbiel oraz Inowrocław.
Lista Ministerstwa Transportu ma charakter wstępny, a samorządowcy zapowiadają walkę o poszczególne inwestycje. Jak powiedział dla portalu „rynekinfrastruktury.pl” Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia SISKOM, obwodnica miast na drogach niższej kategorii mogą w znacznym stopniu usprawnić ruch drogowy tranzytowy i poprawić bezpieczeństwo ruchu.